Deze opleiding is een reeks praktijkgerichte workshops, verspreid over 3 namiddagen, die je helpt om je marketing skills naar een hoger niveau te tillen. Ideaal voor marketeers van elk niveau die meer uit hun campagnes willen halen en nieuwe groeikansen willen ontdekken.
De Growth Marketing Academy is een hands-on workshopreeks waarin je in drie opeenvolgende vrijdagnamiddagen de essentiële strategieën en tools leert om je marketing naar een hoger niveau te tillen. Van het vinden van de juiste doelgroep tot het automatiseren van je marketing en experimenteren voor maximale groei – elke sessie biedt direct toepasbare inzichten waarmee je snel resultaten behaalt.
Voor startups en snelgroeiende bedrijven is het vinden en bereiken van de juiste doelgroep cruciaal om verdere groei mogelijk te maken. In deze sessie leer je geavanceerde targetingtechnieken en creatieve strategieën om jouw ideale klanten te identificeren, te bereiken en aan je merk te binden.
Hoe je je meest waardevolle klantsegmenten herkent en prioriteert.
Een effectieve ‘one-to-many’ netwerkcampagne opzetten om je doelgroep strategisch te betrekken.
Storytelling en verrassende elementen inzetten om de betrokkenheid bij je campagnes te verhogen.
Fysieke producten, evenementen en ervaringen omzetten in digitale leadgenerators.
Hoe je je meest waardevolle klantsegmenten herkent en prioriteert.
Marketingautomatisering bespaart niet alleen tijd, maar zorgt ervoor dat je op het juiste moment de juiste boodschap bij je doelgroep krijgt. In deze training leer je hoe je doordachte marketingfunnels opzet en optimaliseert, zodat je prospects moeiteloos begeleidt van interesse naar conversie.
Hoe je een conversiegericht marketingfunnel ontwerpt dat past bij jouw doelgroep.
Welke automatiseringstools en platformen je campagnes efficiënter maken.
Hoe je gepersonaliseerde content maakt die inspeelt op elke fase van de funnel.
Het instellen van triggers en workflows die leads automatisch nurturen en converteren.
Technieken om je funnelprestaties te meten en bottlenecks op te sporen.
Praktijkvoorbeelden van succesvolle geautomatiseerde marketingfunnels.
Succesvolle marketing en productontwikkeling draaien om testen, leren en verbeteren. Door middel van gerichte experimenten ontdek je wat écht werkt voor jouw doelgroep en hoe je jouw product of dienst optimaal in de markt zet. In deze sessie leer je hoe je strategische experimenten opzet, interpreteert en opschaalt om maximale groei te realiseren.
Hoe je inschat of je product voldoet aan de marktbehoefte en waar nog kansen liggen.
Hoe je hypotheses opstelt en test om doelgroep, boodschap en waardepropositie te valideren.
Het ontwerpen van heldere, datagedreven experimenten die je marketingstrategie versterken.
Tools en methodes voor A/B-testen, multivariate testen en pilotprogramma’s.
Hoe je resultaten interpreteert en vertaalt naar concrete optimalisaties.
Prioriteren van experimenten die de grootste impact hebben op groei en product-market fit.
Een cultuur van continu leren en verbeteren in je team of organisatie bevorderen.
RMDY is geregistreerd verstrekker van opleidingen voor de kmo-portefeuille. Als KMO kan je dus genieten van een mooie subsidie dankzij de overheid. Afhankelijk van de grootte van je bedrijf kan je een tussenkomst krijgen van 20 tot 30%.
Dat kan! Neem contact met ons op en laat ons weten waar je naar op zoek bent. Wij bezorgen je de offerte en werken een opleiding voor je uit.